قالب وردپرسافزونه وردپرسقالب فروشگاهی وردپرسقالب وردپرسقالب صحیفه
آیت الله سیدابوالفضل طباطبائی اشکذری

آیت الله سیدابوالفضل طباطبائی اشکذری

سيّد ابوالفضل طباطبايى، فرزند سيد حسن، ش ش 211، در شهريور سال 1347، در خانوادهاى متوسّط و مذهبى، در شهر بابلسر به دنيا آمد.
 پس از گذراندن دوران كودكى، وارد مدرسه شده و تحصيلات ابتدايى وراهنمايى خويش را گذراند، و در سال 1361، به جهت علاقه وافرى كه به تحصيلات حوزوى وعلوم دينى داشت، وارد حوزه علميّه شهر فريدونكنار، در استان مازندران شد، و زير نظر آية اللّه باكويى كه ساليان متمادى در حوزه علميّه قمّ، داراى كرسى تدريس سطوح عاليه بوده ، تحصيل خود را آغازنمود، و به مدّت 5 سال در آن جا ادامه تحصيل داد و رتبه اوّل حوزه را به اتمام رساند، و سپس در سال 1367، به حوزه قمّ عزيمت كرد، وادامه تحصيلات دوره سطح خود را زير نظر اساتيدبزرگ مانند: استاد وجدانى فخر، استاد اعتمادى، استاد تهرانى، و... و... گذراند، و بدان جهت كه در قمّ امكانات بيشترى و موقعيّت مناسب ترى براى تحصيل فراهم بود توانست تلاش بيشترى را به كار بگيرد و باگذشت كمتر از چهار سال، در سال 1370، به درس خارج حوزه پاى گزارد، و در درس خارج فقه واصول آية اللّه مكارم شيرازى به مدّت 5 سال شركت كند، و سپس به مجلس درس آيةاللّه وحيد خراسانى راه يافت و از محضر ایشان استفاده نمود.
هم زمان با درس خارج فقه واصول، در سال 1372، در آزمون رشته ى تخصصّى تفسير وعلوم قرآنى شركت كرد، و پس از ورود، تا سال 1376، در دروس مختلف آن مركز شركت نموده، و سرانجام باموفقيّت فارغ التحصيل شد.
 از سال 1370 ضمن پرداختن به تحصيل، كار تحقيقاتى و پژوهشى خود را در قالب همكارى بايكى از مراكز تحقيقى در زمينه تاريخ ائمّه (ع) آغازنمود.
رزومه علمی

صوت